Accountgegevens aanpassen

  • Inloggen

Wachtwoord vergeten?

Technische vragen

IP adres komt niet voor in de database (foutcode 11)

Wanneer u bent ingelogd in uw account, klikt u in het linker menu op de optie “IP adres wijzigen”. Hier kunt u uw IP-adreswijziging bevestigen door op “Opslaan” te klikken.

Videoscherm blijft zwart

Wanneer u voor het eerst gebruik maakt van de leeromgeving en het videoscherm blijft zwart, dan is het mogelijk dat een firewall uw uitgaande verkeer over poort 1935 blokkeert. Wanneer u verbinding met het internet maakt via een Windows Small Business Server 2003, zal uw systeembeheerder of uzelf een pakketfilter aan moeten maken die uitgaand verkeer via poort 1935 toestaat. In elk ander geval raden wij u aan de handleiding van uw firewall of uw systeembeheerder te raadplegen voor advies.

Videoscherm in de themalessen blijft zwart

Constateert u dat u bij Fragmenten wel video's kunt bekijken en dat het videoscherm in de themalessen zwart blijft, dan is uw poortconfiguratie in orde maar is er een probleem met de Shockwave Player. Wanneer de Shockwave Player zichzelf update, worden niet altijd alle onderdelen bijgewerkt. De plugins voor de Player die in de achtergrond gedownload worden, zorgen veelal voor problemen.

Het verwijderen van de plugins, lost dit probleem meestal op. De plugins zitten echter diep weggestopt door Adobe, maar kunnen doorgaans op de volgende locatie gevonden worden: C:\Documents and Settings\[GEBRUIKERSNAAM]\Application Data\Macromedia\Shockwave Player\xtras\download Wanneer u het mapje MacromediaInc verwijdert, zullen de eerst volgende keer dat de Shockwave Player deze plugins nodig heeft de meest recente versies downloaden. Zorg er wel voor dat u eerst alle browservensters heeft afgesloten voor u dit mapje verwijdert. Uw internetcache leegmaken wordt ook aangeraden.